October favorites

Nu är oktober över och jag tänkte visa vilka produkter jag har använt mest under månaden. Vissa produkter är nyfunna favoriter och andra är troga produkter jag använt länge. 
 
 
xlash - Jag har använt xlash pro i en månad och någon dag nu. Först trodde jag inte riktigt att det skulle fungera, iallafall inte på mig eftersom mina ögonfransar är väldigt korta och raka. Jag har använt serumet varje kväll. Ibland om jag är hemma under dagen och inte har något smink så kan jag applicera några gånger under dagen. Efter ca 3 veckor såg jag resultat, de har verkligen blivit längre! För mig syns det mest när jag böjer fransarna, då kan jag verkligen se skillnad, jag använder det fortfarande och hoppas nu på att fransarna ska börja att böja sig lite uppåt. Jag kommer uppdatera er längre fram med resultat.
 
Make up Store Tri Brow - Ögonbrynsskugga som jag använt väldigt många år, detta har varit en favorit för mig länge! Det finns tre olika färger och de två som jag inte tycker passar mig kan jag alltid använda till att göra smokey eye eller liknande. De är väldigt lättapplicerat och bra pigmenterade!
 
Torrborste Karmameju - Jag har hört så mycket om torrborstning och vilka fördelar det ger, men aldrig testat förrän nu. Jag torrborstar kroppen innan jag duschar och känner verkligen hur cirkulationen startat och kroppen känns helt underbar efter. Torrborstning sägs vara bra bland annat för celluliter och cirkulationen. Jag kanske gör ett inlägg och skriver mer om det sedan.
 
YSL babydoll mascara - Jag fick den här mascaran i en liten storlek för att testa och jag blev kär! Borsten är i perfekt storlek och gör ett väldigt bra jobb med att separera fransarna. Det blir inga klumpar och mascaran fördelas fint över fransarna. Du kan bygga upp fransarna som du vill och applicera fler lager om så önskas.  Jag funderar verkligen på att köpa fullsize.
 
Beautyblender - Jag vet inte varför det tog så lång tid för mig att testa beautyblendern. Jag minns att jag köpte någon svamp som såg ut som en beautyblender från H&M, men jag gillade den inte särskilt mycket. Efter jag fick testa beautyblendern (orginal) av en vän så fick jag lov att köpa en egen. Jag använder den nu varje dag och det är ett måste för mig. Den fördelar sminket perfekt och jag använder den till både foundation och concealer. 
 
Hårsnodd scrunchie - När jag är hemma under dagen och inte vill göra något speciellt med håret sätter jag alltid upp det i en toffs. Scrunchies är skonsammare för håret och sliter inte lika mycket som en hårsnodd. Har du håret utsläppt sliter även det mer.
 
 
Now october is over and i thought i would share the products i've been using the most during the month. Some of the products are new favorites and some are products i've loved for a long time.
 
xlash - I have used xlash pro for a month now. At first i didn't really think it would work on my lashes, because my lashes has always been straight and short. I've used the serum now every night. Sometimes if I know i'm just staying home the whole day and i'm not using any make up i apply it a few times during the day. After three weeks i started seeing results, they've actually grown longer. For me i can see the results the best when i bend my lashes. I am still using the serum and i hope that i will be able to see a change in the bend of my lashes. I will update you later and show the result.
 
Make up Store Tri Brow - Eyebrowshadow that i've used during the years, this has been a favorite for me! You get three different colors and the two colors i find dont suit for me, i use for a smokey eye. This is really easy to apply and the pigmentation is really nice.
 
Dry brush Karmameju - I've heard so much about dry brushing and the benefits it has. I've never tried it until now. I dry brush before i go in to the shower and i can really feel how the circulation starts and my body just feels amazing. Dry brushing is good for the circulation and can make cellulites less appearing. I might do a post about dry brushing later.
 
YSL babydoll mascara - I got this mascara in a sample size bottle to try out and i fell in love. The brush is in the perfect size and it does a really good job with separating the lashes. It doesnt give any clumps and the mascara is getting on the lashes very nice. You can build up the lashes however you want to by applying more layers. I'm really thinking about getting the fullsized bottle.
 
Beautyblender - I don't know why it took me so long to try the beautyblender. I remember i bought a makeup sponge at H&M a while ago and i didn't really like it. But after trying the original beautyblender my friend had i decided to buy one to myself. I use it everyday and it's a must have for me. I use it for my foundation and concealer. It's perfect for blending your make up.
 
Hair tie scrunchie - If i'm just staying home during the day and don't feel like doing anything with my hair i normally just put it up in a messy bun. Scrunchies is not as harsh as a hairtie and it's better for your hair. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: